onsdag 30 december 2015

Dags att ta farväl

Det lider mot sitt slut. 
Tjugohundrafemton bjuder bara oss på några timmar till. 
Sen är det game over.

Det har varit ett år, med höga berg och djupa dalar.
Det har varit långtifrån konfliktfritt, men nog så utvecklande. På många plan.
Jag har nollat. Och kan bara rekommendera det.
Jag känner mig tryggare och tryggare med mig själv för varje år.
Och längtar inte tillbaka till livet som tjugoåring. 
Även om det hade många, fina ljusa stunder.




Så,
i vanliga ordning en resumé.
En lista över 2015.

2015 - årets:

Skönaste: Mina höst- och vinterbad i havet efter en löprunda

Oväntade: Att jag skulle gilla livet som fyrtioåring så galet mycket - Forty is really fabulous

Sorg: Hur nära väggen jag var i våras

Favorit-som-kommer-i-repris: Bananplättar

Projekt: Få ihop livet

Kärlek: Min familj

Konsert: Oj det har inte varit så många i år - Peter Jöback och Helene Sjöholm. Och så har jag motvilligt tjuvlyssnat på Tomas Ledin, till lil´sis och han-jag-är-gift-meds stora glädje.

Låt: Runnin" (Beyonce)

Fest: Min 40-årsfest uteblev ju. Så jag måste säga midsommarafton. Först bröllopsfotografering och sen sill och nubbe med vänner.

Skratt: Jag kan inte minnas att jag skrattat så jag ramlade av stolen i år också. Men jag brukar alltid ha galet roligt med mina kollegor.

Efterrätt: Det kan vara den som serveras imorgon, på nyårsafton

Utveckling: Från familjefotografering till företagsfotografering

Oro: Allt hat i vår värld

Oavslutade: Min hemsida

Succé: Min tid på Malmö Höstmil. Nytt pers. (54.32) trots förkylning och elände precis innan

Förändring: Jag köper numera mycket mera ekologisk mat 

Bristvara: Antal timmar på dygnet

Ihållande: Mina ständigt brutna löften om vikt och annat

Kära återseende: Snön i Sälen i juli!

Klädinköp: Min gråa häng-och-släng-kofta för 129:- på Ullared. Jisses vad jag använt den!

Bok: Min mormor hälsar och säger förlåt

Fundering: Hur mycket tid vi föräldrar egentligen ger våra barn? Varför jobbar vi så mycket, eller tycker oss vara skyldiga oss själva en massa egentid i form av träning och shopping? Är det för att vi tror att barnen blir lyckligare av utlandssemestrar, fina bilar på uppfarten eller designerinrett hus? Jag tror vi gräver vår egen grav.

Löfte: Att inte börja röka (ett löfte som jag tror jag kan hålla för omväxlings skull)

Gott Nytt År!

2 kommentarer:

Nellie - the Flying Hippo sa...

Vilken härlig lista! Lycka till med ditt löfte (smart val! ). :) Kram

TITTILINA sa...

Tack Nellie! Ja jag tänkte att jag skulle välja ett löfte som känns lätt att klara av utan några svårigheter eller besvikelser.

God Fortsättning!
Kram