söndag 26 maj 2019

En doft av liljekonvalj. Och dålig andedräkt

Jag ligger kvar i sängen.
Det är "Alla-mammors-dag".
Och jag har käckt småtipsat familjen om att det finns croissants-de-chocolate "på rulle" på Ica.
Som man snabbt kan slänga upp på en plåt 
och hokus-pokus-filiokus så har man nybakat och onyttigt till frukost!! 
Hepp!

Jag ligger som sagt där.
I sängen.
Och väntar.
Han-jag-är-gift-med kommer upp.
Sätter sig på sängkanten. Och säger:
- Eh, ska vi köpa en ny mobil till Big Bro?
Jag tänkte att vi kanske skulle göra det efter fotbollen...
Absolutely dude!

Sen kommer han.
Han med den trasiga mobilen.
Som behöver en ny, som han även fortsättningsvis kommer göra sig onåbar med.
Eftersom han strategiskt nog brukar ha avstängd, 
för att spara batteriet till spel och Youtube...
Han slänger sig runt halsen på mig.
Ger mig en bamsekram!
Och säger:
Grattis på Mors Dag!
Åhhh, du luktar äckligt!
Du borde önska dig en parfym och ta bort din andedräkt med.
Men du får betala den själv...

Jag känner hur jag drunknar i charm.
Hur uppskattad och u-n-d-e-r-b-a-r jag känner mig, denna dag.


Som tur är, sover mamma över.
Hon som haft med sig en underbar och handplockad liljekonvaljsbukett.
Den allra bästa, om du frågar mig.
Jag tror inte att de andra tre, vet det egentligen.
Att det som jag förknippar mest med Mors Dag,
är just - liljekonvaljer.
(Min coola bröstvas är köpt här)



Så vi firar tillsammans.
Med fotbollsmatch i höstrusket.
Och med Lindas chilenos, nom-nom-nom, i Skanörs hamn.
Bara hon och jag.
Två av världens bästa mammor!


Pssst. Jo jag blev lite firad av familjen senare på kvällen 💗



Inga kommentarer: