fredag 17 maj 2019

TBF


För en vecka sen, vaknade jag upp till det här.
Lyx och flärd.
Reflektionstid och hotellfrukost.
Och med åtta timmars sömn i ryggraden.



Hotellfrukost ja.
Bland det mumsigaste som finns.
Och vid sådana tidpunkter finns det ingen anledning av spara på krutet.
Nä, det är bara att hugga i.
Äppeljuice, kaffe, over-night-gröt med vaniljyoghurt och nötter.
Tranbärsbulle, kallrökt lax, melon, kiwi, plättar, brieost, äggröra och bacon.
Och förstås - croissant med nutella (ett måste).
Två stycken för att vara korrekt.



Vox hotel alltså.
En upplevelse i sig.
Fullt med stil och finess.
Genomtänkt och massvis med små roliga detaljer.


För att inte prata om den h.al.vp.or.ri.ga korridoren i källaren.
(kanske ska undvika just det ordet - h.al.vp.or.rig? Sånt drar med sig så jädrans många spamkommentarer....)
Mjuk, fluffigt och välkomnande.

 

Och rummet.
Det minsta hotellrummet jag skådat - ever!
Inte större än en båthytt.
Men fullt tillräckligt,
för en kvinna i sina bästa år.
Och den där sänggaveln - vilhöver!



Det här kan nog låta löjligt,
men regnskogstoaletten.
Det mest charmigaste ändå.
En sån här skulle jag kunna tänka mig att ha hemma.
Mer glamour åt folket, vetja!



Sa jag nåt om underbara små detaljer?


Throw back friday alltså.
At Vox.
För en vecka sen, exakt.

Idag kör vi redigeringsfredag.
Och en finkaffe efter några kilometers dyngsur powerwalk i regnet.
Vardagslyx.
Fast i mindre skala.

Amen.

Inga kommentarer: