tisdag 21 maj 2019

Målbrott på avstånd. Och mormors hosta.


Det burrar till i min rosa byxficka.
Vid den här tidpunkten brukar det bara vara en enda som ringer. 
För att säga (läs: oftast fråga) nåt.
Jag slänger en blick på displayen innan jag svarar.
Får mina farhågor bekräftade.

- Hej lil´sis!

- Heeeeeej. 
Får vi ta en bulle?

- Vem mer än du, ska äta bulle?

Jag och Big Bro.

- Hmmmmm...
(Försöker köpa mig lite funderingstid. 
Det är faktiskt bara tisdag...)
Hur var det på kyrkoturen idag?

Bra.

-Frös du i bara shortsen?

-Näää...

- Jaha, vilken sorts bulle var ni sugna på då?

- Sådana med vanilj i mitten.
(Mormors hosta. red anmärker och tillägger)

-Hmmmmmm.........................................................
.............(konstpaus)................................................
Okej, tvätta händerna, så får ni ta varsin vaniljbulle.

- HAHAHAAAAAAA!
Det är BIG BROOOO!!!!
Du gick på det!!!


Mmmmm.
Jag gick på det.
Jag kan inte ens höra skillnad på mina barn i telefon.

Just wait for when the målbrott is calling.
And there is no more buns in da fridge.

Just wait and see.
I just saying....



Obs. Bilden har inget med inlägget att göra. Egentligen...

Inga kommentarer: