onsdag 14 juli 2010

Besvikelse

Sitter i vanlig ordning framför tv´n för att se Vickans födelsedagsfirande på Öland.
Äntligen, tänker jag, ska Danneman få sitta längst fram och hålla hennes hand och slippa gömma sig i buskarna i slottsträdgården. Eller ännu värre, vara beordrad att hålla sig kvar hemma i storstan medans kärestan firas med stohej. Kärleken är godkänd och offentlig, så nog vore det väl på sin plats att få deltaga på Solliden?

Men var är han? Och framförallt, var är hon?
På smekmånad förstås.... Det borde jag kanske räknat ut. Men varför fira Victoriadagen när hon inte själv är med? Det känns allt lite tamt. Besvikelse....
Man får väl trösta sig med att man inte köpt biljetter till konserten och nu befinner sig på Öland. Och där få reda på att Vickan inte är på plats... Jag sitter ju trots allt bara framför tv´n.

När jag berättade för I tidigare idag att prinsessan (som nyligen gift sig) har födelsadag idag, svarade han:
- Victoria och Daniel? Ska vi ge present till henne idag?
- Nä, svarade jag.
- Nån annan dag då? :-)

Jag tror killen är sugen på att få gå på kalas. Tur vi inte åkte dit, för vem skulle I lämna presenten till?


Hur som, så hoppas jag att hon har en bra födelsedag - wherever they are.

Inga kommentarer: