onsdag 28 juli 2010

Huvudstaden

Att åka bil eller inte åka bil, det är frågan.
Om E hade fått bestämma hade vi inte åkt bil, då hon är mindre förtjust i detta färdsätt.
Men bil blev det i vilket fall som helst igår, hela vägen upp till Stockholm (eller iallafall utanför) och till Kusinerna Vitaminerna. Resan gick dock en anings bättre än vad jag hoppats på och det var nog tack vare lite mutor a´la kex i djurfigurer.

Idag har vi gjort Grönan med skräckblandad förtjusning. För i början var det mest skräck - inte för att det är rackarens många läskiga karuseller som jag abslout inte vill åka, utan för att det var så galet mycket folk!!!!
Hujedamej! Jag var nästan på väg att vända när jag kommit innanför tivolits grindar och fick se folkmassorna och dess trängsel. Men när man betalt ett antal hundralappar för inträde och åkkuponger och dessutom lovat sonen att få åka karusell, ja då finns liksom ingen återvändo. Det var bara ta tjuren vi hornen och ge sig in i smeten.
Köerna till karusellerna var evighetslånga och våra duktig fyraåringar (I och kusinen) var superduktiga och väntade ibland både 20 och 30 minuter för att få åka.

Men så plötsligt var det som om lugnet lade sig så smått och utrymmet runt omkring oss blev lite större.
Efter lite mat var alla glada och vi hade faktiskt några trevliga timmar bland barnkarusellerna. I var mycket, mycket nöjd när vi satt på tunnelbanan hemåt, tillbaks mot "förorten".



Bilderna får inte kopieras eller användas utan min tillåtelse

Inga kommentarer: