torsdag 5 maj 2011

36

36, ett tal vilket som helst. Men också ett nummer som står för min ålder. Prick. Eller plus 43 minuter. Nu handlar det mest om två siffror, det känns inget särskilt att fylla år. Det är inte så att jag hade svårt att somna igår kväll som jag hade för trettio år sen. Inte heller vaknade jag tidigt imorse i väntan på att familjen skulle komma och sjunga för mig några timmar senare.

Fast firad har jag ju allt blivit idag och det är jag ruskig glad för. För firad vill jag bli. Med presentkort, rosor, kameraväska, egentillverkad flaskpost (kan tänka mig att idén är hämtad från ena Pippifilmen) och favoritchokladen. I kunde givetvis inte hålla nåt hemligt utan berättade snabbt vad han visste. Dvs innehållet på de tre sista. Honom kan man lita på! Åtminstone om man vill veta hemligheter.

Finaste presenten var dock ett egendesignat armband i hjärtan som I hade gjort åt mig på förskolan. Han var dock tydlig med att det inte var nån födelsedagspresent, eftersom sådana presenter får man ju inslagna (!?) Spelar mindre roll. Det var gjort till mig och det värmer mest i mitt hjärta.

Födelsedagskalaset gick av stapeln på ett lekland. Jag och I har haft mamma-son-eftermiddag och vad passar bättre på en sådan dag som denna? Det har åkts buss, rutschkanor i mängder, hoppats på studsmattor och i bollhav, fikats och så har det nog åkts lite rutschkanor till. En härlig dag som ännu inte nått sitt slut.




Bilderna får inte kopieras eller användas utan min tillåtelse

Inga kommentarer: