fredag 13 maj 2011

Tant Gredelin och Farbror Blå

I har klippt håret hos frisören, vilket inte bara innebär en något kortare frisyr utan även valfri färg i håret och klubba. Färg som i princip trillar av på några timmar. Men färg i håret är alltid roligt enligt I och tydligen även enligt E.

När storebror var färdig ville lillasyster också ta plats i stolen. Frisören kammade henne lite och toppade ungefär tio hårstrån. Ahhh, där rök min lilla totte som jag lyckats samla ihop tidigare idag, men som E genast ville ta bort (oväntat). Hur som fick hon erbjudande om lite i färg i håret och hon var inte sen till att tacka ja till det. Rosa färg i håret - varför skulle en tvååring säga nej till det?

Därefter sedvanlig pannkakslunch för Tant Gredelin och Farbror Blå på Björns. Det är inte så ofta det händer att själv jag tar med mig barnen ut på triolunch. Mest för att man aldrig vet hur det går. Ibland galant, ibland helt upp och ner. Idag gick det bra. Bortsett från att tant Gredelin fick ett utbrott för att hon inte fick slicka i sig två deciliter grädde först och sen äta pannkakorna. Glägglä!!!


Bilderna får inte kopieras eller användas utan min tillåtelse

Inga kommentarer: