tisdag 3 maj 2011

Trevlig tisdag

Efter regn kommer solsken. Med kyla kommer frost....
Gissa om jag blev något förvånad imorse när jag blickade ut över trädäcket och fick se en vit frostig hinna? Vi är inne i maj månad och frosten gör comeback. Dock inte med några lysande recensioner, utan snarare med en överkryssad geting. Funderade ett tag på om jag skulle ta på mig fuskpälsen på väg till förskolan, men nä så sjuttsingen heller. Jag vägrar! Det är maj! Hallå Frosty Man, det är maj! Och jag tänker inte låta mig skrämmas. Skrämmas bort från vårjacka och vårkänslor.

Sinnet har dock varit värmande idag. Eftermiddagen bjöd på fika och lek hos kompisarna på "nya dagiset". Studsmattan där, hoppades varm av såväl de stora killarna, som de små tjejerna. Om och om igen. Särskilda mina barn var överförtjusta, då en sådan saknas på vår tomt.

Därefter åkte jag och E direkt till simhallen för terminens nästa sista babysim. Hon älskar verkligen det nu! Vill inte hem utan vill ha mer. Den svala temperaturen i poolen bjöd in till bastupremiär för lilltjejen. Varmt och skönt några minuter. Tror absolut på en kommande favorit i repris, så länge hon själv slipper att gå på det varma klinkersgolvet.

Nu väntar "Inför Eurovision Song Contest" för att kolla in Saade´s konkurrenter. Ett måste för en schlagernörd som mig.
Now, over and out!

Inga kommentarer: