onsdag 25 maj 2011

Officiellt

Ryktena har börjat gå på byn. Igår blev det klart på alla fronter och nu är det officiellt. Jag lämnar min gamla arbetsplats och har fått jobb på en ny förskola. En förskola nära oss. Och då menar jag nära. Inte nästgårds, men tio minuters promenad. Halvvägs där emellan, finns mina barns förskola som jag bara behöver lämna eller hämta på vägen.

Lilla E har fått hänga med på intervjuer och dejter med mina nya kollegor. Hon har haft ett tålamod som heter duga och har skött sig exemplariskt.
Så smickrande att få erbjudande, även om om det kräver tid och kraft. Världen har ibland känts upp och ner med beslutsångest och förberedelser. Men nu är det i hamn. Och det känns lite spännande och mer motiverande att få börja jobba igen till hösten.

Ikväll blir det superofficiellt. Det vankas presentation och mingel med nya barn, föräldrar och kollegor på sommarfesten. En del känner jag till lite sedan innan. Men det känns ändå en smula nervöst såklart.
Dags att göra en kungen, vända blad och fortsätta med det nya livet.

4 kommentarer:

Johanna sa...

Grattis till det nya jobbet. Vad kul. Skönt att ha nära.

Ann-Louise sa...

Grattis till jobbet! Hoppas du kommer trivas, och va skönt att ha nära både till hemmet och barnens förskola.

TITTILINA sa...

Tackar så hjärtligt!

Anonym sa...

Grattis!!!