lördag 13 april 2013

Alltså jag vill ju inte var sämre än nån annan



 Jo jag har samlat mig efter gårdagens fredagsmys.
Där Big Bro och hans övernattande kompis satt med varsin padda i handen och majndkraaaftade, lil´sis tjatade om att få äta kejkpopps stup i kvarten. Och han jag är gift med, var djupt försjunken med sin nya leksak, en Mack.

Och så den övernattande kompisens kommentar mitt i vår tacofrossa.
-"Ni vet amerikaner...ehh..sådana där mörka, bruna. Dom har jättelånga snoppar!!!"
Jo, men man får lära sig mycket i skolan när man går i tvåan. Det får man.
Och jag trodde nästan att jag skulle sätta nachosen i halsen av gapskrattet.
Och att han jag är gift med skulle behöva göra Heimlich på mig.
Men just den biten klarade vi oss undan ifrån.
Fast den kommentaren tog en stund att smälta. Det får man lov att erkänna.
 
Det här med att kunna svara direkt på en kommentar. Alltså här på bloggen -
det är nåt jag kan bita mig i tungan för och se små gråa hår sticka upp längs tinningarna!
Varför får jag inte till det? Vad gör jag för fel?
Så hjälp efterlyses.
Hilfe, hilfe!

För jag vill ju inte vara sämre än nån annan. Det vill jag ju inte.

7 kommentarer:

Ida sa...

Ha ha vilken rolig kommentar!! Jo..jag kan inte heller svara på kommentarer direkt i bloggen utan måste göra det i iphonen?!?! Kram

Helenas enkla vardag sa...

Ha ha ha! Ja de små liven! Jag hade jU gapskrattat kan jag säga!, det kommer så himla mycket spontant från dom!
Jag vet inte heller hur man får till svara funktionen, tror jag hade den förut men nu finns den inte!
Ha en skön lördagskväll!
Kram Helena

Titta in hos Thess sa...

À ha ha jag tror jag dör av skratt ;)))))
Men jag kan tala om för dig att det inte stämmer .....he he ;))))

Kram Thess

Nellie - the Flying Hippo sa...

Jisses, vad lär dom sig i skolan egentligen?!? Hmm, hänger inte med på vad du menar med att svara direkt på kommentarer. Jag ser en "Svara-länk" under varje kommentar, gör inte du det. eller menar du något annat? Kram

Lena - gott för själen sa...

Oj! Hahaha, man kan ju undra var det kom ifrån?!

Kram Lena

TITTILINA sa...

Nix Nellie, jag har inte den där svarafunktionen under varje kommentar. Men jag börjar misstänka att det beror på att omoderna jag inte har nån ajfån....
Gud vad dyrt det blev nu helt plötsligt om jag vill få till en svarsfunktion.....
Kram

Nellie - the Flying Hippo sa...

Konstigt! Det funkar inte om du kollar via datorn heller? Däremot är det kluddigt värre att kommentera med ajfånen, man kan inte gå allt.... ;) Kram