fredag 12 april 2013

Våren står utanför dörren


 
Fredag morgon och lil´sis dansar som en späd liten älva.
Virvlar med händerna högt upp i luften och låter endast tåspetsarna röra vid golvet.
 
Utanför i det gråa och disiga, står våren och väntar vid dörren.
Väntar på att få komma in och smitta av sig med vårkänslor som inte riktigt vill infinna sig.
Vi huttrar här inomhus, tänder lite ljus och spelar Råttfällan.
Tänker att om några timmar är det helg och då är hela familjen samlad igen.
Och om vi har tur så lyckas våren slinka in genom dörren
 och väcka våra vårkänslor på riktigt.

6 kommentarer:

mitt liv som jag sa...

Jamen nu måste den ju snart vara här på riktigt tycker jag.
Underbar bild!
Ha ne toppenbra helg! Kram Jennifer

Titta in hos Thess sa...

Jaa och den är såååå välkommen !!!!
Vilken fin bild :)))

Kram Thess

Limetwig sa...

På söndag har de lovat vår! Jag längtar med spänd förväntan!
Ha en skön helg! Kramen

Unknown sa...

Underbar bild. +4 filter?

TITTILINA sa...

Tack så hjärtligt tjejer.
@Louise: + 10, men med större bländare. 3.2 tror jag.

Nellie - the Flying Hippo sa...

Underbar bild Titti-frutti! Jag älskar blåsippor. Jag hoppas de har rätt om vårens antågande i morgon (söndag) men det verkar som våren får något ändrade planer, tyvärr. Suck...ja ja vad är väl en vår i Sverige.... Kram