onsdag 10 april 2013

Det kliar i fingrarna

Denna årstid alltså. Den får mig fylld med kli i fingrarna.
Så mycket jag vill göra nu, men inte kan eller får.
Det tillfälliga livet hemma, ger ju så mycket tid att hinna tänka och fundera.
Och att hitta ny inspiration.

 
Jag skjuter idéer vilt från höften.
Jag vill måla vitt i både uterum och innerum.
Städa undan hösten och vintern där utanför. Sjasa bort det gråa och trista och välkomna färg.
Plantera våriga blommor och köpa spännande fröpåsar.
Dränka ner mina gröna vänner därute med hönsbajs och hästskit.
Sådana saker vill jag göra.
Nu när det kliar i fingrarna ....

3 kommentarer:

Elin sa...

Visst får man massor av energi och inspiration av våren och solen!

mitt liv som jag sa...

Ja men visst är det så att man känner att man vill fixa och dona både inne och ute tycker jag :). Det är något med det ljuset alltså, det ger energi och skaparlust :).

Ha det gott! Kram Jennifer

Nellie - the Flying Hippo sa...

Jag håller med, riktigt kli är det nu. Snart kan man väl sätta igång?!? Polkabetor, så vackert. Jag har hittat snygga odlingslådor på Granit, kanske inte de billigaste men snygga är de! Kram