onsdag 17 april 2013

Trädgårdsonsdag


Ja det är lätt att bli tjatig sådana här dagar. Det är det.
Men jag kan liksom bara inte låta bli att tjata om hur underbart det är med vår,
när jag längtat så länge. (Typ ett halvt år)
Och har man längtat efter våren, så har man.

För vem gillar inte nykokt jordgubbskräm med en skvätt grädde?
 Och låta den slinka ner utomhus i solens sken?
Eller att få ta fram de sötaste små lyktorna och pynta planteringsbordet med?
Istället för att rocka loss med tvätthögen som är lika rörig som Greklands ekonomi?

Jamen ni förstår hur lätt det är att välja det ena framför det andra.
Och att tjata om hur skönt allt blir med vårvärme.

Så idag kör vi Trädgårdsonsdag all in.




9 kommentarer:

Anna Margareta sa...

Känner igen den där längtan. Det är så befriande att få slänga undan alla vi vinterkläder. Ungarna är ju som tokiga!

Bara Sara sa...

Nej Greklands ekonomi låter ju jättetrist.. Bättre med sol på näsan och fika utomhus!

Helenas enkla vardag sa...

Trodde jag skulle kunnat vara ute idag, men det var storm så jag fick städa istället och hänga tvätt!
Sol och äta ute lät ju riktigt mysigt!
Kram Helena

CreandoPhoto sa...

Har du redan jordgubbar hos dig!!!!! ;)

TITTILINA sa...

Helena, nu tycker jag att våren får ta och skärpa till sig så att den snart kommer till dig oxå. Kram

TITTILINA sa...

Creando, nä det är fjolårets som jag lagt i frysen.

Jennica... sa...

När det gäller våren får man 'tjaja' om den hur mycket som helst! Vi är nog alla lite rusiga av lycka över att den äntligen kommit! :)

Och jordgubbskräm med grädde i solen...åhhh, vad gott!

Kram!

Unknown sa...

Ser ut som en alldeles underbar onsdag!! Och vilken fin skål att äta kräm ur sen ;o)

Kram

Mittgodastefinaste sa...

Åå jordgubbskräm! Jag dör så gott!

Jag tampas också med Greklands ekonomi i min tvättstuga!

Kram Jenny