torsdag 18 april 2013

Byter ämne

Alltså, jag har ju redan börjat snegla på en klänning till det där sommarbröllopet jag ska på.
Och i söndags när jag var ute i shoppingsvängen med min väninna, 
så hittade jag den här nånstans mellan hummandet av vackert keramik 
och tuggandet av sushibitarna.

Den har liksom etsat sig fast där upp på skalpen, och vill inte släppa taget. 
Och visst skulle jag kunna köpa den sådär rakt av. Det skulle jag.
Men jag tillhör inte typen som tar snabba beslut, 
utan måste grunna och grunna och vända på varje tankesten. (tror att det kommit med åldern)
Och dessutom har jag fått en förfrågan om ett roligt uppdrag på bröllopet - som jag svarar "I do" på.
Uppdrag som kanske gör att jag ligger med snoken i jorden eller få gräsfläckar på knäna.
Eller glömmer bort att jag ligger på knä och kravlar iväg på alla fyra,
 så att det vackra tygstycket spräcks i ryggen.

Så jag tänker vidare en stund. På denna älvliknande klänning.

Klänning från Kling

7 kommentarer:

Nellie - the Flying Hippo sa...

Fantastisk klänning!!! Den kan dock bli opraktisk att fotografera i...(antar att det är det du ska göra). Men vacker är den och jag kan verkligen se dig i den, älvan Titti. Kram

TITTILINA sa...

You're the sweetest, Nellie.

Ann-Louise sa...

Superfin! Men inte får man väl vara finare än bruden ;0) och vad glad jag blir över ditt "I do". Kram

TITTILINA sa...

A-L: Det är nog ingen risk! Kram

Lena - gott för själen sa...

Så vacker. Du kanske kan hissa upp klänningen över knäna och knyta fast med ett snöre medan du utför ditt uppdrag. Ska vi säga så?!

Kram Lena

Bakom dörr nr. 11 sa...

Såå snygg. Du kommer bli jätte fin i den. Köp den !! ha en mysig fredag :)
Kram Pia

Anna Margareta sa...

Så himla snygg. Den ska du definitivt ha! Kram på dig!