lördag 28 september 2013

Är det födelsedag, så är det!

 
 
Han är som jag, när jag var liten.
Vaknar långt före tuppen på sin födelsedag.
Försöker ligga kvar i sängen och låtsas sova,
men kan ändå inte låta bli att komma in och påminna
sina föräldrar om födelsdagen - om ifall att.
 
Han smyger sen tillbaka till sitt nattbo, och blundar lätt med ögonen igen.
Och jag smyger ner till affären för att köpa chokladmjölk och apelsinmarmelad.
Sådana saker som är viktiga attribut när man ska få frukost på sängen.
Sådana attribut som jag helt glömt bort nånstans mellan landningen på Kastrup i onsdags,
föräldramötet i torsdags och allt fixeri igår.
 
Men presenter, det har vi laddat med.
Och blomster måste man ju förstås ha.
För att inte tala om pannkakstårta till lunch!
 
Och detta är ändå bara början.
För snart vankas ännu mera presenter, gäster och ännu mera tårta. Förstås!
Är det födelsedag, så är det!
 


2 kommentarer:

Lena - gott för själen sa...

Grattis till lilla sonen!

Kram Lena

My everyday life sa...

Grattis grattis! Hoppas att det blev en lyckad dag med både tårta, paket och kalas. Stor dag det där när de fyller år. Min dotter räknar redan ner och hon fyller på Lucia. Kram Nina