lördag 21 september 2013

Så där sitter jag vid poolen och gråter...

Vi har det oförskämt bra.
Jag lever ett liv utan klocka och måsten.
Tänker inte det minsta på jobb och är bara totalt avslappnad.
Får maten serverad och slipper bry mig om disken.
Barnen våra är som små guldfiskar.
Dom verkar knappt klara av att vara på land mer än några minuter,
sen måste dom ner i poolen. Härja. Och svalka sig.

Själv hänger jag mest på land.
Dricker sangria och har näsan långt ner i Blå Koral.
Kan inte slita mig från sorgen och tsunamihelvetet.
Så där sitter jag vid poolen och gråter.
Försöker dölja tårarna med solglasögonen,
 men de tränger sig förbi och bosätter sig på mina kinder.

Vi har det så jäkla bra.
Visst vi slåss med emellanåt med sjuårsvilja - motsatt vår egen.
Men vi har två friska barn.
Palmer som svajar framför våra ögon.
Rimmemory som vi spelar tillsammans.
Vi har varandra!

Vi.Har.Varandra.


9 kommentarer:

Lena - gott för själen sa...

Lätt att glömma sånt ibland. Att man faktiskt har varandra.

Tack för påminnelsen.

Kram Lena

Fru Sederblad sa...

Du har så rätt och visst får man fälla en tår ibland. Över sin egen lycka och de som inte haft lika stor tur.

Kram!

Anonym sa...

Klok som ett helt liv är du min vän.

My everyday life sa...

Ja tänk vad fruktansvärt det måste varit för alla inblandade då :( Härligt att höra att ni njuter. Kram Nina

Nellie - the Flying Hippo sa...

Det låter underbart. Hoppas det fortsätter så. Kram

Jennica... sa...

Bra att påminnas ibland.
Härligt att ni njuter av sol, värme och varandra.
Kramar!!

Bara Sara sa...

Så himla härligt det låter! Ta hand om varandra! Kram Sara

Anna Margareta sa...

Jag grät floder i just det avsnittet. Så naket och otroligt otäckt. Kram

Ann-Louise sa...

Så lätt att glömma bort hur jäkla bra man faktiskt har det, även de motgångar man har i livet. Och inte får man glömma att det är helt ok att vara glad, ha roligt och vara nöjd med livet trots hemska saker som satt ärr i hjärtat!