onsdag 4 september 2013

Sen spikar vi upp Siri på väggen...



Idag byter vi bort onsdagsfikan mot kompishäng här hemma.
Och helt plötsligt är det fyra barn här hemma istället för två,
som vill ha rullemackor och banansmoothie.

Och som grädde på moset bjuder jag dom på chokladbollar a' la RAW!
Sådana som dom står och dreglar över längs diskbänken vid tillverkningen.
Men som dom sen spottar ut (!?) när dom väl får smaka. 
Samtidigt som dom yrar nåt om pyton och starkt....
Men jag tuggar gladeligen i mig några och tänker att det vore ju toppen 
om jag kunde spara några tills mitt fredagsmys. 
Fast det är ju två dagar bort och kan bli rysligt svårt. Det kan det.

Sen spikar vi upp Siri på väggen.
Jo, hon ska visst heta så. Siri.
Hon, den lilla renen åkt som åkt hela vägen hem till oss, från HM i Borås.
Men nu sitter hon där på väggen.
Och tittar vakande på lil'sis, när hon sussar gott i sin säng.





3 kommentarer:

Lena - gott för själen sa...

Hihi, vad var det i dem bollarna undrar man ju genast ;-)

Den där glassen verkar så mumsig!

Kram Lena

TITTILINA sa...

Kardemumma :-) det var nog det som var deras problem....

Kram

Nellie - the Flying Hippo sa...

Va, spottar de ut Raw-Food bollarna?!?! Skäms på dem. ;) Fast bra att det blir fler till dig. Kram