söndag 8 september 2013

Dags att vända ryggen till

Jo den har infunnit sig. Höstkänslan.
Bara sådär. Som en aha-upplevelse under min promis idag.
Den svenska sommaren är slut. Det är dags att ta farväl. Att vända ryggen till.
Och först idag känner jag att det är okej.
Även om jag kallt räknar med att få njuta av spansk sommar snart.
Med ljumma små brisar som smeker dom fjuniga benen.
Sol som steker min hud lite lagom. Klarblått vatten och två glada ungar.
 
Men den svenska sommaren är förbi.
Och jag har letat fram förra årets reafynd. En dunjacka till lil´sis.
Och härjat runt på klädparty och köpt overall. Och lite annat förstås.
Inte för att jag överhuvudtaget kan tänka mig snö och kyla nu.
Men vackra höstdagar. Det funkar.
Jag tror jag är redo nu...
 
 
Bild lånad av Pompdelux

5 kommentarer:

Lena - gott för själen sa...

Det känns nog rätt okej med höst nu ändå. Fast bara lite.

Söt liten gympadräkt hon hade.

Kram Lena

Allt och/eller Inget sa...

Men oj är du klart. Jag är iof en god bit på väg. Min dotter sa idag att hon längtade efter snö. Det kan nog få vänta några månader men hösten känns rätt välkommen nu tycker jag. Idag fick jag första riktiga höstkänslan, tänkte på att jag "måste" höststäda trädgården och plocka in sommarn.

Kram Linda

Bara Sara sa...

Pompdelux - så mycket fina grejer!!!

LIVSGLITTER sa...

Oh så fin ♥

Nellie - the Flying Hippo sa...

Jag håller med dig, nunan hösten komma, fast jag har förståss inte någon utlandsresa att se fram emot. Det blir nog bra ändå. Kram