onsdag 25 september 2013

Att ta avsked


Jag är inte så bra på det där med att ta avsked.
Varken när det gäller Mallorca eller sommarkläderna.
Men allt har sin tid och nu är det dags.
Att säga farväl till en härlig semestervecka.
Som gjort oss alla gott.
Farväl till alla skopor glass som svalkat i hettan 
och som gjort bikinirumpan lite gossigare att sitta på.
Farväl till galna kyparen som fått våra barn att fnissa varje måltid,
med skräckblandad förtjusning...

För nu ska vi vaggas in i hösten och mörkret på riktigt.
Njuta av levande ljus och leva på minnena.
För trots att jag gillar läget med de vackra färgerna på träden och den svala luften
så kommer jag allt att fortsätta tjata om denna sommar då och då.
Det kommer jag allt...


9 kommentarer:

Lena - gott för själen sa...

Den här sommaren kommer man inte glömma i första taget! Skönt för er som skarvat på den ytterligare en vecka. Igår natt kom frosten hit till oss.

Kram Lena

Helenas enkla vardag sa...

Jag hoppas vi alla kommer att minnas denna underbara sommar. Hoppas bara att vi får uppleva så fina somrar igen, det behöver ju vi som snart går i ide.
Kram Helena

Johanna sa...

Ja,vilken underbar sommar vi har haft.Vart på Mallis har ni varit? Kram

TITTILINA sa...

Alcudia. igen!
Kram

Jennica... sa...

Vad ni verkar ha haft en underbar semester! Plus minus noll tycker jag låter helt perfekt!

Jag har aldrig varit på Mallis men nu har jag hört så många tala sig varma om det stället, samt sett så många fina bilder att det står högst på önskelistan över resmål just nu! Nästa sommar förhoppningsvis!

Kram!

Johanna sa...

Tyckte att jag kände igen mig. Antar att ni åkte med Ving, då det var Lollo och Bernie.Vi var där med Fritidsresor efter midsommar,också mycket nöjda. Kram

TITTILINA sa...

@Jennica, Mallis har nog blivit av ett favoritställe för oss. Hade aldrig varit där innan jag fick barn och nu har det blivit 4 gånger på sex år.

@Johanna, nix inget Ving och Lollo och Bernie för oss den här gången. Vi körde reguljärflyg istället.

Kram på er tjejer!

Ann-Louise sa...

Otroligt vacker bild, som vanligt!

mitt liv som jag sa...

Alltså wow, vilken bild, underbar!
Kram Jennifer