söndag 29 september 2013

Höstmys och kaaandellajts


Jag är inte så bra på sånt där.
Att bara sitta stilla i soffan på kvällen, med en filt över benen 
och tända lite ljus. Göra ingenting....
Nä, jag är bra på att slänga in tvätt i maskinen, lägga fram barnens kläder, 
springa hit och dit, och hänga vid datorn.

Men jag gillar ju det där med kaaandellajts, filtmys och teve. 
Och saknar det.
Så jag har bestämt mig för att bli bättre sånt.
Koppla av i höstmörkret och krypa upp i soffan 
tillsammans med han jag är gift med.
Och prioritera bort lite annat.
Så jag börjar nu. Med överblivet godis och Bron.

Amen.

3 kommentarer:

Bara Sara sa...

Ärligt, det inlägget jade jag kunna skrivit för jag är precis likadan! Upp och ner och fram och tillbaka istället för att bara vara och ta det lite lugnt nån gång.. Hoppas du lyckats!!! Kram Sara

Lena - gott för själen sa...

Känner igen det där alltför väl! Jag försöker jag också.

Kram Lena

Nellie - the Flying Hippo sa...

Det skriver även jag under på! Kram