tisdag 31 december 2013

Årskrönika 2013

För nåt år sen skrev jag en årskrönika
och tänker att det passar väl fint idag med.
Sista dagen det här året.

2013- Årets:

Skönaste: Sommaren 2013. Vad mer behöver man säga?

Oväntade: Att jag sprang min första mil på trettioåtta år!

Sorg: En bilolycka....

Favorit-som-kommer-i-repris:  Astrid Lindgrens Värld & Mallorca

Projekt: Att försöka äta sundare och röra mig mer. Hur det gått? Jo jag har gått ner ett hekto...

Kärlek: Min systers bröllop

Konsert: Konsert och konsert. Det har varit ont om sådana i år. Men Eurovision Song Contest på Arenan med Big Bro - det var grejer det.

Låt: Mest berörd av Sara Bareilles "Winter Song". Vackert så det gör ont...

Julklapp: Biljetter till "Jesus Christ Superstar"

Fest: Det måste varit 101-årsfesten (2x40-åringar + 21år som par)

Kalas: Barnens födelsedagar är ju alltid no 1.
Efterrätt: Tiramisu

Utveckling: Mitt fotograferande

Oro: Att det ska hända min familj något ont

Oavslutade: Nyårslöftet

Succé: Skidresan vecka 4. Hade aldrig trott att vi skulle ha det så bra och att barnen skulle vara så positivt inställda till skidåkningen

Förändring: Sommarens löpträning

Bristvara:  Sömn, sömn och åter sömn

Ihållande: En förskollärares låga lön

Kära återseende: Min vän Josefin som jag inte träffat eller pratat med på två år. Men när vi möts är det alltid som att vi träffades igår.

Klädinköp: Min svarta klänning på Lindex för 199:-. Bästa festklänningen

Bok: Blå koral Av Louise Boije Af Gennäs

Nykomlingar: Inte många det här året. Men det ligger några på jäsning inför 2014...

Fundering: Blogga eller inte blogga? Det är frågan. Men det ser ut som att jag kommer fortsätta. Kanske inte lika ofta och kanske med uppehåll. Men det är inte slut imorgon i alla fall....

 

 

Gott Nytt 2014!

10 kommentarer:

Malin S sa...

Gott nytt år till dig :)

svar: Oj, tack så mycket!

Helenas enkla vardag sa...

Vilken härlig resumé, enkel och koncis. Önskar dig ett Gott Nytt År och hoppas du fortsätter och blogga i din takt.
Kram Helena

Anonym sa...

Håller med om flera stycken på din lista 😃 gott nytt år till er, ses i snön ❄️ Kram Therese

Louise sa...

min vän. härlig summering. önskar er allt gott till 2014. kram

Nellie - the Flying Hippo sa...

Det är rätt mycket som händer på ett år i alla fall. :) Vad glad jag blir att du fortsätter skriva här även 2014. Jag gillar att läsa din blogg och att se och inspireras av din vackra bilder. Kram och gott nytt år!

My everyday life sa...

Gott Nytt År! Visst har det varit skönt med lite ledighet, att bara få vara och ta dagen som den kommer. Inte lätt det där med bloggandet, så roligt och samtidigt tidskrävande.

Kul att se summeringen av ditt år! Nu tar vi tag i 2014! Kram Nina

Bara Sara sa...

härlig resumé som så enkelt men svårt beskriver allt som händer och har hänt under ett år! Tack för din kommentar hos mig, vi bloggar på när lusten faller på!! Kram Sara

Jennica... sa...

Vilken härlig resumé! Och jag är glad att du fortsätter blogga, gör du det i din egen takt. Det ska ju vara kul!

Och Tack för din gulliga kommentar hos mig! Jag är såå glad att jag kanske har påverkat dig i positiv riktning vad gäller bloggandet! :)

Kramisar!

Ida sa...

Vilken bra resume! Blir väldigt nyfiken på vad det är för nykomling som är på jäsning inför 2014!? Låter ju spännande! Kram på dig!

Allt och/eller Inget sa...

Trevlig läsning, tack! God fortsättning på det nya året önskar jag dig och din familj! Kram Linda