tisdag 24 juni 2014

Det är inte klokt vad man hinner på fyra dagar. Och vad mycket Vanish det går åt efteråt.


Jo men det blev en midsommarafton med klänning och dans kring stången. 
Förvisso en väldigt kort svängom innan skyfallet återvände. 
Men lik förbaskat en svängom och en doft av tradition.

Efteråt firades det med vänner, uppehåll och god mat.
För att inte säga den godaste midsommarmaten ever!
Det var så bra allting, att jag gärneligen skulle ta en sån buffétallrik vilken dag som helst nu i veckan.
Och mumsa och oooohhhhh:a.
Och klappa sig glatt på magen efteråt.


 
Och det är inte klokt vad man hinner med mycket under fyra dagar när man håller sig
på avstånd från blogg, fejsbock och den högteknologiska världen.
Och inte heller är det klokt vad mycket Vanish som går åt för att radera minne på ljusa barnkläder.
Som tex gräsfläckar från midsommaraftons lekar. 
Eller melondroppar från midsommardagens picknick med hela bloggänget och familjer.
 
 
Glass och chokladsås från Astrid Lindgrens.

 
Eller hallonfläckar från campingen bredvid,
där vi sjöng för och firade lil'sis som fyllde en hel hand!
 
Astrid Lindgrens värld alltså. 
Femte årsbesöket i rad nu.
Detta ställe som jag alltid varit förälskad i.
Som jag varje år haft svårt att skiljas från....


Men barnen börjar bli stora nu.
Och är redo för nya sommaräventyr.
Iallafall den ena av dom.
 Så vi har sagt farväl på riktigt nu.
Men på nåt sätt kommer jag återvända dit igen.
Om jag så ska vänta på barnbarnen...







2 kommentarer:

Helenas enkla vardag sa...

Ja jag förstår att det är så, och jag har ju också lärt mig prioritera bort alla sociala medier.
tar det en timme på morgonen och en på kvällen. Väldans fina bilder från dina dagar. Vanish ska jag hälla på lite av min tvätt idag.
Kram Helena

Anonym sa...

Det verkar som ni haft en fantastisk midsommar. Och som vanligt fantastiska bilder. Och vet du? Jag ser dig minst på ett ställe på varje bild!