lördag 14 juni 2014

I trappan. På köksgolvet. I soffan. You name it.....

Lördag igen.
Vart jag än vrider och vänder mig, lyckas mina ögon skåda fotbollskläder.
I trappan. På köksgolvet. I soffan. You name it...
Där ligger dom i små kulörta högar. I blått. Vitt. Svart. Gult. Enfärgat. Och randigt.
 
Det snackas nåt om Fotbolls-VM.
Och Big Bro verkar gå all in.
Byter kläder som aldrig för.
Hänger i fotbollsloungen med killarna och gubbarna,
som inte helt kunde slita sig från spektaklet under gårkvällens studentpartaj.
 
(klänning från Indiska)
 
Själv hade jag inte lika svårt att slita mig.
(Amen hello, Ljungberg spelar ju inte längre. Och dessutom kysste ju Sverige snabbt farväl till VM)
Jo det var faktiskt ganska lätt att roa sig med annat.
Som tex att dricka vin.
Prata (jo, sånt kan jag)
Och hamna i matkoma.
Just hamna i matkoma är förbaskat enkelt om det är buffé och man äter konstant.
Sex timmar i sträck!
Nä, förlåt fem. Jag råkade ha en timmes uppehåll i bilen mellan de två mottagningarna.
Men matkoma alltså. Av grövsta sorten.
Kanske den största i mannaminne.
Men trevligt, det var det!
 
 


3 kommentarer:

Anonym sa...

Så fiiiin du är i klänningen!!
Kram Hanna

Jennica... sa...

Vilken fantastisk klänning! Superfin! Och matkoma....jobbigt men ändå rätt så......gott! :)
Kram Jennica

Frida G Svensson sa...

vilken outfit!!! copy paste på den tack!