måndag 2 juni 2014

Ibland känns det som att jag bara tvättar badlakan mest hela tiden

Det är en sån period nu.
Då solen bjuder oss på sitt vackraste leende.
Och värmer oss med kärlek.
En sån period då det känns som att jag bara tvättar badlakan mest hela tiden.
Fast med kärlek. För ovanlighetens skull. Och med värme i hjärtat.

För vår trädgård får flitigt påhälsning dessa dagar av barn som joinar våra egna,
i "Galna Daisys" ryckiga och sprutande blomkropp.
Och jag är nog lika förtjust som barnen. Fast som åskådare.
Det killar i min mage av synen över hur glada och lyckliga dom är.
Lyckliga på vår lilla gräsplätt och de kalla oberäkneliga vattendropparna som jagar dom små liven.
Tills dom blir så trötta att de inte orkar mer...


Sådana badlakan, fyllda av lycka, sommar och bus.
Sådana tvättar jag gärna.
Även om det är mest hela tiden.

6 kommentarer:

Helenas enkla vardag sa...

Likaså här, men vilken härlig tid vi har framför oss.
Man riktigt ser glädjen i ögonen på henne.
Kram Helena

Jennica... sa...

Vilken härlig bild! Hon ser ju så lycklig ut! Fina!
Och visst är det så, den tvätten tar man gärna! :)
Kram Jennica

Fru Sederblad sa...

Badlakan tvättar man med glädje ;-).

Hemma på Sjuan sa...

Underbart att kunna vara ute i värmen och få duscha i vattenslangen! Fin bild, kram Suss

Browneyedgirl sa...

Vilken härlig blogg :)
Visst är det härligt med dessa dagar, men som du säger, mycket tvätt med alla badlakan.
Ha en fin dag....

Titta in hos Thess sa...

Jaa visst är det underbart att se dom små med skräck blandad förtjusning springa och skutta bland vatten strålarna.
Härlig bild på lilla fröken = ))

Kram Thess