måndag 30 juni 2014

Ovillkorlig och oändlig

Det finns så fina människor omkring mig.
Människor som sprider glädje, pepp och kärlek.
Vänner som lyfter luren bara för att ringa och säga hur bra jag är,
 på det jag vill vara bra på.
Eller vänner som skriver vackra fina kommentarer,
som gör mig så rörd att tårar trillar nerför min kind.
Vänner som är fina hela vägen. Inifrån och ut!
Tack för att ni finns!
 
 
Och så vår lilla skrutta. Hon som måste älska mig mest.
Hon som ger mig världens underbaraste kärleksförklaring,
nånstans på en cykelstig.
Med en något för stor men älskvärd cykel.
Med en stor cerise och skinande hjälm.
Och ett hjärta av guld!
 
-Mamma! Vet du hur mycket jag gillar dig?
- Nä...
- Lika mycket som alla stjärnor!
Och alla moln...
Vet du mamma, dom tar aldrig slut!
Och så gillar jag dig som alla myror i världen.
Och alla stenar. Och alla staket.
Och som alla glassar!
 
Mamma. Förstår du hur mycket jag gillar dig?
 
Kärleken till sina barn är verkligen ovillkorlig och oändlig......
 


2 kommentarer:

Jennica... sa...

Men åhhh....det var den finaste kärleksförklaring jag hört! <3

Och tack....

Kram Jennica

Anonym sa...

Men underbara, fina, fina, lilla skrutta!! Vilken fantastisk kärleksförklaring!<3
Kram Hanna