onsdag 25 juni 2014

Fjorton liter mera och ett bra knä mindre

 
 
Jo, men den har infunnit sig nu.
Känslan av svensk sommar, semester och ledighet.
Det är liksom svårt att undgå,
när man kravlar runt i jordgubbsstycket och försöker få ihop till ett bra vinterförråd.
För finns det nåt mer sommarsvenskt än att plocka jordgubbar?
 
Så vi plockar. Och plockar.
Barnen stoppar en i lådan. Och en i munnen.
Och Big Bro´s mun bekläs i mosig jordgubbsmustach.
Vi får ihop fjorton liter i alla fall.
Och ett tradigt #%¤§# knä.
Nä, sådana är inte gjorda för självplockning.
Men är man medelålders, så är man....
 


4 kommentarer:

Bara Sara sa...

Åh jordgubbsplockning!!! Står på programmet för oss också nu när vi äntligen är lediga!! Kram Sara

Frida G Svensson sa...

jag hade gärna också plockat, men jag vet inget bra ställe i skåne? har du något tips?
kram!

Jennica... sa...

Men det är ju så gott!! Det absolut godaste bäret, alla kategorier! Som jag frossar, så ofta jag kan!
Kram Jennica

Mittgodastefinaste sa...

Självplock! Barndomsminnen! Jag måste ta reda på om vi har nåt i närheten! Underbar bild!

Kram Jenny