tisdag 17 juni 2014

Upp över öronen förälskad!

Två. Dagar.
Två dagar kvar och sen är hela sommaren min. 
Och barnens förstås.
Och om några veckor, även hans-jag-är-gift-med.

 
Igår cyklade jag runt hela byn.
Med kalasinbjudningar i cykelkorgen.
Det blev en tur ut på landet. Och ner till stranden.
Och... Och jag kan inte få nog av sommaren.
Jag är levande och upp över öronen förälskad i denna årstid!
I dofterna.
I blommorna.
I barnens rufsiga morgonkalufser.
I långa utesittarkvällar med filtar och vänner.
I jordgubbar och glass.
I barfotabarn.
I långa dagar på stranden.
I morgnarna då man kan smyga ut i den tysta, stilla trädgården,
i bara bh och trosor och ge blommorna vatten och chans till mer liv.
Och i ljuset. 
Detta underbara ljus som man blir alldeles lycklig av.

Två dagar kvar.....
Sen är sommaren min!

Inga kommentarer: