torsdag 4 april 2019

Livet på en torsdagspinne

Det kan vara så att jag förälskat mig i något nytt.
I en stad, där det ena vackra medeltidshuset, avlöses av ett annat.
Och där jag efter varje krön, bjuds på den ena överraskningen efter den andra.
Där körsbärsträden redan står i blom.
Och där rapsen, utomsocknes, börjat gulna.
Även om det är på tok för tidigt.


Det kan också vara så att min träningskompis,
ännu en torsdag, går ensam till passet.
Medans jag stannar hemma och äter choklad.
Jag är bra på sånt. 
Äta choklad.
Och känna efter i min kropp.
Det kan vara så att det kliar lite i halsen
och att jag inte vågar ta några risker.
För att jag vill hålla mig frisk
och ladda ordentligt för att tillbringa två nätter
på en madrass i en gymnastiksal.

Livet på en torsdagspinne alltså.
Men nu kör vi helg!
Hepp!

Inga kommentarer: