tisdag 30 april 2019

Måndagsklubben rapporterar

Jag har nya skor.
Eller nygamla. 
Faktiskt.
Jag köpte dem i höstas, för några billiga spänn.
Och sen har de legat där i garderoben och gonat till sig.
Som ett gott gammalt vin.

Jag samlar ju på sådana.
Löparskor.
Eftersom jag behöver sådana där - überergonomiska,
tillika überoekonomiska 
(läs svindyra) 
så brukar jag passa på att shoppa vid nedsatt pris.
Oavsett om jag behöver dem vid den tidpunkten,
eller ej.


Fast de där tänker jag inte springa i.
De där tänker jag bara vara snygg i.
Och kunna spatsera med - komfortabelt.
(var det inte lite panschisvarning på den meningen?)

Så ikväll luftar jag mig, i några begagnade.
Checkar in knä´t inför veckans våriga rus.
Det verkar vara okej.
Löpningsbart.
Inte snabbt.
Men löpningsbart.

Sen slänger jag ihop en tiramisu inför morgondagen.
Smakar lite här.
Lite där.
Och moffar snabbt i mig lite mer,
än vad jag gjort av med.
Som Yin och Yang,
fast med lite snedbelastning.

Så är det att vara ärlig och härlig.
Förbannat trött,
Och en smula förvirrad,
eftersom jag glömde sätta igång tvättmaskinen (med valborgsbrallor) i tid.
Men efterrätten inför morgondagen är klar.
Huset åttiotre-procentigt-städat.
Och byxorna numera på tork.

Over and out.
Måndagsklubben avslutar sin rapportering.




Inga kommentarer: