torsdag 11 april 2019

Om jag vore en riktig influencer.....


Om jag vore en riktig influencer,
(nu vill jag bara framhäva att det är i-n-g-e-t fel med det)
skulle jag tipsa om vart jag köpt min vas.
(Asså för jag är ändå sjukt nöjd med denna vas, 
som ser exklusiv ut, men som endast kostar en spottsyver.)


Nu är jag ju, som ni vet, inte det.
En riktig influencer.
Jag är mer en recognizer,
En sån, som ibland, blir helt tokig på familjelivet.
Som vill rymma hemifrån för en stund.
Rymma till ett välstädat hotell.
Med fluffiga täcken.
 Hotellfrukost och betjänt
 Rymma en stund, för att jag inte står ut med att upprepningsvis upplysa...
 Först en hel arbetsdag till andras ungar.
För att sen fortsätta med mina egna.
Om att ställa skor rätt.
Tvätta händer.
Plocka undan.
Göra läxan i tid (men Gud, hur svårt kan det vara?!)
Hänga upp sina kläder.
Plocka undan
Ställa in i diskmaskinen.
Duscha.
Upplysa.
Upprepa.
Jada-jada-jada....

Det är en sån dag idag.
Trött-på-att-upprepnings-upplysa-vääääääldigt-många-gånger-dagen.
Kanske har jag PMS också?
Vad vet jag?
Men imorgon är det fredag.
Och då är alla glada.
Igen.

Tack. Hepp. Och amen!

Inga kommentarer: