fredag 19 april 2019

Esther Williams goes Easterntour. And post-lunch-dip

När man vaknar upp en ledig fredag,
med en kropp som ömmar av träningsvärk -
(ja Herre Gud, det blev både löpning OCH padelpremiär)
- finns det bara en sak å göra.
Ta en morgonpromis ner till bryggan.
Skala av sig kläderna.
Hoppa i det niogradiga vattnet.
Och sätta sig på bryggan och njuta av livets eufori!


Sen styr vi kosan mot Sjöbo.
Mot påskmatskoma hos mamma.
Och konstrunda hos Galleri Jenny Björk.


Redan förra året fick jag en underbar poster i födelsedagspresent.
Och sen dess har jag varit nyfiken på att få se dessa tavlor live.

Det finns hur mycket godis som helst för ögat!
Och en beslutsångest som tickar snabbare och snabbare.


Men det blir tillslut en sån här.
En Esther Williams.
Det är liksom så jäkla mycket jag.
Fast utan den där fashion-bad-mössan.
Fast jag tänker att jag kanske borde skaffa mig en sån.
En fancy-schmancy-bathing-cap?


Sen vandrar vi hemåt till mat-kome-reservatet.
Igen.
Och trycker i oss ännu mera gott.
Känner hur John Blund vill rycka tag i oss.
Och lil´sis kryper under bordet.

🐥

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så roligt att ni kom och hälsade på! Therese du är så bra på att uttrycka dig i skrift! Tack för de fina orden! Önskar er en fortsatt fin Påsk! Kram Jenny

TITTILINA sa...

Tack Jenny! Nöjet var helt på vår sida. Är grymt imponerad av din konst.
Ha en fortsatt fin konstpåsk du med.

Kram