tisdag 22 mars 2011

Mitt i Planeten

Förskoleplatsen är äntligen klar. Till hösten drar E till Planeten där storebror är stationerad. Då ska det busas, lekas och hängas brorsan i "hasorna".
Glad över att de har varandra. Det känns tryggt. Och I längtar lite ibland efter att få ha henne där - hans allra bästa kompis.

Eftermiddagen joinades här hemma av blivande förskolekompisar till E. Storebrorsorna roade sig glatt (som alltid) och jämngamla små syrror närmade sig varandra. E var något försiktig i början, men lek- och fikadejten avslutades med en kram flickorna emellan.

Nu ska jag bara förlika mig med att jobb för egen del väntar på mig till hösten. Blandade känslor, men då är det dags. Men först ska jag bara njuta av vår och sommar tillsammans med mina små. Passa på, för den här tiden kommer aldrig tillbaka.

2 kommentarer:

Johanna sa...

Likadant namn som på Olovslund.. Har de Raketeten och Kometen också?
Ja,nu njuter vi av vår och sommar,sedan blir det tyvärr andra tag!

TITTILINA sa...

Förstår att Planeten känns bekant. Där du hade din stab :-)
Det finns ingen Raketen eller Kometen. Däremot Ufot!