måndag 28 mars 2011

Ny kula

Måndag - dags att börja om på ny kula. Ny vecka - nytt liv.

Förutom för stora datorn (den jag använder till mina bilder), som hastigt och oanmält tog farväl från oss i lördags. Jag hoppas att mannen, genom sin datorläkartjänst, ska kunna få den saknade att återuppstå. Framförallt så hoppas plånboken det... Han (eller hon) är nämligen inte redo för fler bantningskurer just nu.

Själv försöker jag börja nytt liv denna måndag. Som så många andra. Jag är trött på att vara trött. Jag är trött på att vara sjuk. Och jag är trött på att leva i en lågenergifas.
Har bestämt mig för att stressa mindre, äta ännu bättre och att vara allmänt snällare mot själv. OCH avgifta mig från det vita pulvret.
Jag behöver inte gå ner i vikt, men jag tror att kropp och tänder skulle må bättre om jag minskade ner på mofferiet av kakor, glass och godis. Har hållit mig borta från samtliga kategorier sen i fredags och först idag har jag fått utstå konflikt med godsakerna. Men jag ger mig inte. Varken vid Ica´s chokladhylla eller varje gång jag öppnar kylskåpet och de små söta lätt-att-stoppa-i-munnen-Jätten-kexen-med-chokladfyllning-i tittar på mig. Ler med sina väna frestande ögon. Bort! Sjas!

Inga kommentarer: