fredag 11 mars 2011

Piffotett

Håret är vad det är. Tvåfärgat, nä trefärgat med den grönaktiga nyansen. Slitet och avskavt. Utan lyster, volym och glans....Vissa menar att det påminner om en tångruska (tack för den), andra tycker synd om mig eftersom det är så förfärligt... Jo jag vet, jag har brottats med eländet ett halvår.

Hudtonen i ansikte har åtminstone uppgraderats från blekfis till lätt powder. Är det fortfarande inne? Powder? Helrätt förra året och om man ska tro vårens kollektion a´ la Pompdelux så håller den än. So far, so good. Tackar solen som hälsat på oss i veckan - för värmen, ljuset och färgnyansen.

Kläderna gör mannen, sägs det. Eller kvinnan. När man inte kan luta sig tillbaka på vacker hy och tjockt härligt hår, så får man ta till plan C. Kläder och shopping. Försöka piffa sig så gott det går.
Jag och barnen tog en snabb tur till Gallerian och jag lyckades köpa en blus med mig hem. Själva köpet var mindre avancerat. Att prova plagget i hytten med två busiga barn = mer avancerat. Men med lite jaga-20månaders-turer och mutor om våffelmellis tillsammans med vänner, lyckades det hyfsat.



Bilden är lånad från Lindex.

2 kommentarer:

Johanna sa...

Att handla och prova kläder med 2 barn är ingen hit,men nu verkade ha lyckats bra. Vilken fin blus.
Köpte själv ett par jättesköna byxor från Lindex i torsdags,blåa 199 kronor.

TITTILINA sa...

Tack :-)
Blå byxor för 199:-, det låter kalas. Värt att kollas upp!