måndag 14 mars 2011

Temptation

Ibland får man frestande erbjudande, svåra att säga nej till. I´s ena kompis undrade om vi skulle träffas på Kyrkans Hus (typ som öppen förskola) i eftermiddag. Barnen älskar det och jag tycker oxå att det är trevligt där. Men det kändes lite stressigt eftersom jag skulle hämta I hos farmor (där han tillbringat natten), hem och laga lunch och sen låta E få sin skönhetsömn. Samt att energin idag känns mer på minus än på plus... Så jag tackade nej för jag kände att vi alla var i behov av att vila lite och ta det lugnt.

Nu i efterhand funderar jag på om det inte var fel beslut. Idag har de en sån där bråkdag (det är inte så ofta det händer). Tetas och retas. Gråter om vartannat. Vänder upp och ner på huset, spiller ut vatten över halva köket, drar ut toarullen osv... Bara hyss.

Jag försöker finna energin i dom överblivna Aladdinpralinerna. Längtar efter kvällens yogapass. Jona´s energi som hon för över till oss elever. Lugnet i själen. En kropp full med energi.

Inga kommentarer: