måndag 28 mars 2011

Mysstund

Skönt avslappnad i kropp och själ efter veckans yogalektion. Känner mig som ett nystämt instrument. Hoppas att min klang ska hålla länge, länge...
Som avslutning på kvällen en kvällsmacka (eller två - ouups) och proviva. Smakar extra gott efter krävande pass. Veckans mysstund - efterfest på en riktigt bra fest.

Mår så galet bra av mina yogalektioner. De ger mig energi, glädje och tömmer mig på stress. Lätt att bli beroende... Skulle gärna utöva det oftare. Försöker ibland här hemma, men det är inte alls samma magi utan min finsktalande yogalärare. Säkert en process att lära sig vara utan. Träning ger färdighet. Kanske får jag på det igen.

Beslut har iallafall fattats. Har varit bra sugen på att hoppa på kommande yogalärarutbildning som startar till hösten. Men jag inser att tid, pengar och 100% engagemang från min sida fattas. Om än i mindre skala, så känns det inte tillräckligt. Kanske kommer möjligheten tillbaka om två år och då är jag bättre rustad. Då kanske jag får sova hela nätter och orkar gå upp i gryningen för att börja dagarna med härliga yogapass. Jag gör inte saker halvhjärtat, då är det bättre att inte göra det alls. Eller invänta rätt tillfälle. Tills dess fortsätter jag att vara en yogi på måndagkvällar. Inte illa det heller. Inte illa alls...

Inga kommentarer: