tisdag 19 april 2011

Bloggpaus

Det händer att vårt hem ser ut att nyligen ha haft besök av inbrottstjuvar. Så är, peppar peppar, inte fallet. Men när man befinner sig i ett mindre städat hem och man dessutom kommer in i vardagsrummet där någon roat sig med att dra ut lådorna i vårt sideboard - ja då undrar man. Är det barnen som stökat eller är det rent av nån liten tjyvarliga som varit i farten?

Egentligen borde jag inte sitta här, egentligen borde jag städa. Men en liten bloggpaus kan väl inte skada? Nä, jag menar väl det. Och städats har det ju ändå gjorts idag. Iallafall I. Han har vårstädat och tvättat alla sina cyklar på trädäcket. Uppställda vackert på rad. Motorcykeln, sparkcykeln, vanliga cykeln och den urväxta trehjulingen. Jodåsåatt.
Själv har jag ägnat mig planterat påskliljor (det var i grevens tid jag inhandlade dom) och vilat lite i solen. E har inte alls städat idag (vad hände med vår lilla pedant?) men däremot kissat på pottan för första gången! Nog är det värt en guldstjärna det också?

Inga kommentarer: