onsdag 6 april 2011

En helt vanlig onsdag

Lill-lördag. Igen. Tycker att det är onsdag väldigt ofta. Men rent statiskt är det ju inte onsdag oftare än det är lördag eller måndag - det bara känns så.

Jag och lilltjejen har varit effektiva under förmiddagen. Efter att ha lämnat I på förskolan, blev det promenad till Ica för att köpa de sista ingredienserna till kvällens middag. Därefter shopping av lite fler minipenséer. Jag vet inte om det är tantvarning på dessa, men jag gillar dom iallafall. Dom är så himla söta och billiga (jo det finns en ekonomiska sida hos mig ibland). Men mest gillar jag att dom är så kommunikativa. Och för att de ger mig flera chanser. Missar jag att vattna, så ramlar dom ihop och lägger sig ner. Men med lite vatten är de snabbt återupplivade och glada igen. Sådana blommor gillar jag.

Det blev sen ett stopp på lekplatsen för att gunga och åka rutschkana om och om och om igen. "Nen!" Ropade lilla E så fort hon kommit ner och sen på det igen.

På E´s initiativ gick vi vidare förbi till "famo å fafa". Vi gjorde lagom spontan entré till förmiddagsfikat. E är så förtjust i sin farfar och jag tror att hon förgyllde hans födelsedag med ett besök idag. Farmor förgyllde min förmiddag med kanelgifflar. Inte dumt det heller.

Snart dags att hämta hem storebror igen. Dagens ruggiga väder inbjuder inte till nån utelek idag, utan vi får stanna inne och mysa en stund. Iallafall tills det är dags för Bamsegymnastik för I och omklädningsrumshäng för mig. Förhoppningsvis tillsammans med någon annan trevlig förälder.


Bilderna får inte kopieras eller användas utan min tillåtelse

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mysigt. Vi ses på fredag. Kram

TITTILINA sa...

Ja på fredag blir det mys igen. Det ser vi framemot. Kram