torsdag 14 april 2011

Storstadspuls

Mother-and-son-day.
En underbar sådan! Vi tog bussen till närmsta tågstation och tuben in till stan. Det finns kanske ingen tunnelbana i Skåne, men sträckan däremellan är under jord. I var lyrisk av såväl bussfärd och tågfärd.

Fikan satt inte heller så dumt. För fika blev det. Såklart! Mumsiga muffins och svart läsk. Eller kallt kaffe som vi brukade kalla det när I var liten. Mest för att han skulle få avsmak för det innan han fick blodad tand. Det höll ett tag. Sen var det kärlek från första klunken.

Underbart att få sitta med bästa killen på ett fik och mumsa. Återigen få känna den bekanta storstadspulsen. Har egentligen inte saknat den. Inte förrän jag kom dit. Bara att sitta och titta på folk. Se vad "stabbos" (stadsbor), karriärsflickor och män har på sig. Uppdatering för en föräldraledig lantis.
Blev riktigt sugen på ett jobb i stan. Få mer av pulsen. Iallafall i lagom dos..

Därefter åkte vi tåg igen och igen och igen. Och då menar jag verkligen igen och igen och igen. Från Centralen till Triangeln. Hoppade av för att se på lite tåg. Sen tillbaks igen till Centralen, för att hoppa på ett nytt tåg. Förbi Triangeln och vidare för att sen hoppa av vid Skånes sista hållsplats.

Jag tror nästan att det var den bästa dagen jag och I haft tillsammans. Iallafall en av dom - topp tre. Vi har redan bestämt oss för en ny tur och returresa till storstan. För att åka tåg, fika och andas storstadsluft.






Bilderna får inte kopieras eller användas utan min tillåtelse

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhh, vad avis jag blir. Måste göra en sådan riktigt utflykt med en av mina. Det är ju så coolt och man är definitvt på toppen av världen.

Gottegrisen sa...

Låter helt underbart!!!