lördag 30 april 2011

Ekvation impossible

Ibland kan jag inte låta bli att fundera över hur folk får ihop det?
Hur lyckas man ha en välansad gräsmatta, fin och iordninggjord trädgård, vara übersocial varje helg, träna minst tre gånger i veckan, ha ett välstädat hem, (visst, det cirkulerar en hel del städfirmor i byn på torsdagarna), ett perfekt inrett hus, tid för shopping, vara småbarnsförälder, ha ett perfekt samliv och dessutom jobba 100%?

I don´t get it. Eller har jag missat nåt viktigt? Kan man köpa sig tid nånstans? På nätet eller i nån närliggande affär? Själv hinner jag en bråkdel och är föräldraledig. Hilfe, hilfe!

3 kommentarer:

Hanna sa...

Nej, jag förstår inte heller det där. Och jag har ju bara ETT barn och jobbar "bara" 75%!!

Anonym sa...

Vet du vad. Äkta lycka syns inte, och inte avsaknaden av den heller. Skulle tro att många av dessa människor mår extremt dåligt då de försöker hinna med allt (även om någon tar hand om städningen).

Jag menar, och detta vet du ju redan, att det är först man vågar släppa på några av alla dessa "måsten" som människor kommer att bli riktigt lyckliga. MEN vad kommer GRANNARNA då? Vad kommer MAMMA och säga då? Vad kommer KOLLEGORNA att tycka då?

Ja, voine, vad kommer de att tro och tycka? Det måste vara ännumer tragiskt att dö utan att tagit reda på vad man själv tyckte och faktiskt brydde sig om det.

Fortsätt du att göra det som dig lycklig även om dammrättorna slåss bakom dörrarna.

TITTILINA sa...

Kloka ord, mycket kloka ord...