torsdag 28 april 2011

Trött på hemmalivet

Jag njuter fortfarande i fulla drag av föräldraledigheten. Undrandes om det finns ett liv efter detta? Eller åtmnstone vad jag kommer att tycka om det? Visst inser jag att verkligheten snart hinner ikapp mig och att det snart är dags att bli en försörjande del av hushållet igen.

Lilla E (återigen feberfri) verkar dock redan gått vidare. Imorse när brorsan lämnades på Planeten, åkte skor, solhatt och jacka av på en tiondels sekund. Brorsan stod fortfarande kvar vid skohyllan i full mundering och hann knappt blinka. Hon kan hon, snabb som en vessla...
Hon var helt inställd på att hon skulle vara kvar där och gick ställde sig på pallen vid vinkefönstret. No hard feelings där inte. Det glädjer mig att hon är nyfiken på förskolelivet och hoppas att det ska gå bra att lämna henne där i augusti. Dock med en oro att det inte är lika kul att vara ifrån mamma när det verkligen gäller.

En småbesviken tjej fick iallafall följa med hem igen. Hem till mamma, pippifilmerna och vardagen. Vardagen som den ser ut i ytterligare fyra månader framöver.

Inga kommentarer: