söndag 3 april 2011

Fotokurs med Emelie

Äntligen valuta för julklappen. Presentkortet som jag fick av J i julas, förvandlades idag till två timmars fotokurs med duktiga Emelie.
Jag är så imponerad av denna unga och duktiga fotograf. Men framförallt tacksam för att hon delar med sig av sina kunskaper. Hon fick mina sista poletter att ramla ner gällande ljusets påverkan vid fotografering. Det känns som att cirkeln är sluten och att jag nu kan ta sådan bilder som jag drömt om. Har fått flera superbra verktyg med mig i ryggsäcken - nu gäller det bara att öva, öva och öva.

Fick låna hennes kamera lite och fick till den här bilden. Nu står en reflexskärm högt på önskelistan (även om denna är tagen utan) och en Canon number five. Den sista får nog vänta lite...


Bilderna får inte kopieras eller användas utan min tillåtelse

4 kommentarer:

Gottegrisen sa...

Låter som en toppenhelg med shopping och fotokurs. Kunde ju gått bättre med sovmorgonen förstås ;o)

Borta bra men hemma bäst sa...

Vad duktig du är:-)
Hm, borde kanske gå en fotokurs för att få lite tips.

TITTILINA sa...

Linda: Ja man skulle kunna kalla det en riktig photoshoppingweekend :-)

Cecilia: Tack för komplimangen. Tycker att du redan tar fina kort. Men kan absolut rekommendera Emelie.

JennyB sa...

Visst är hon inspirerande, Emelie!!! Ser fram emot att få ta del av dina bilder :-)
Ha en skön vecka!