torsdag 28 juni 2012

Hos Märtas


Det börja bli en tradition att fika på Märtas efter sommarens förskoleavslutning. Och traditioner ska man hålla hårt på tycker jag.


Att sitta där en stund med sina barn och dingla med benen över en bit äppelpaj. Kolla in sin stolta dotter som har äntligen samlat ihop till en liten hästsvans och sukta efter söta sommarklänningar som hänger på stället brevid. Och tänka att ordet köpstopp är ett av de tristaste orden jag vet. Men samtidigt är fullt av förstånd.


Nu väntar 35 lediga dagar. 35! Jag kan vänja mig vid den tanken. Det kan jag absolut!

7 kommentarer:

johanna sa...

Var ligger denna fina butik o café'? Ha en skön sommar o Njut!

Kanel & Cayenne sa...

Det kommer bli 35 underbara dagar, det är jag säker på . :) Simma lugnt! Kram /Nellie

TITTILINA sa...

Johanna: Den ligger i Höllviken. Hoppas att du får en skön sommar du oxå.

Nellie: Jag tror det kommer bli hur nice som helst. Och jag lovar att ha flytväst på :-)
Kram

Gottegrisen sa...

Då kanske du skymtade Lena där. De har varit där och ätit köttbullar idag :oD

Ha en härlig semester!!!

Kram Linda

mitt liv som jag sa...

Oj vilket härligt ställe det verkar vara, precis i min smak ;). Så härliga 35 dagar du kommer att ha nu, ljuvligt! Kram Jennifer

Limetwig sa...

Oh de där klänningarna måste jag titta närmare på :)
Vi har det bra som har ett ställe som Märtas. Där kan fira det mesta :)
Ha en skön helg!

TITTILINA sa...

Linda: Jag tror jag missade Lena. Vi var där på eftermiddagen och det låter som att hon lunchat där. Hoppas att hon gillade stället. Dom säljer ju en del av Bloomingvilles saker oxå, men jag har inte stöttat dom. Har ju er om jag skulle komma på shoppingtankar :-) Kram