lördag 9 juni 2012

Same, same, but different

Att vi har två mycket pratsamma barn är knappast någon lögn.
Och var dom har fått det ifrån det kan man ju undra.
Minstingen bjuder oss på så många underbara och kloka kommentarer numera.
Kommentarer som man så gärna vill skriva ner och spara. Och kanske dela med sig av ibland.

******************************************************

Mannen klappar treåringen över håret och säger:
-Så mycket hår du har. Det är långt vid öronen. Vi får snart klippa dig.

- När jag får långt hår så kan dom måla det som ditt!, säger hon, Blondie, och pekar lyckligt på mig.

- När du blir större kommer du säkert att få samma hårfärg som mig, säger jag
och tänker att den risken är ganska överhängande med två mörkhåriga föräldrar.

- JAAAAAAAA! utbrister hon. När jag blir större kommer jag få sånt hår som dig!
Och sådana bröst som dig!
När jag blir större. Då kommer vi bli samma!

2 kommentarer:

Allt och/eller Inget sa...

Fniss, vad gulligt!! Kram Linda

Kanel & Cayenne sa...

Du måste ha väldigt fina bröst! :D Kram /Nellie