måndag 25 juni 2012

Vad man INTE ska göra

Om man vill kunna gå och lägga sig i tid för en god natts sömn ska man INTE:
- somna i lillans säng när man nattar henne.
- svepa ett helt glas coca cola för att man är så rackarns sugen.
- tänka för mycket på att klockan ringer igen 05:45.

Det ska man inte göra. Och egentligen ska man inte sitta framför datorn och kolla in skor.
Det ska man inte. Men när man ändå inte kan sova är det väl lika bra att passa på.
Som den "effektiva" småbarnsmamma jag tror mig vara.

Bild lånad från Din sko



4 kommentarer:

Fru Sederblad sa...

Ja, ja. Man kan inte vara perfekt alltid?

TITTILINA sa...

Du är klok du, Sederbladskan.

Kanel & Cayenne sa...

Känner igen det där, förutom colan då (är ingen läskfantast). Fina skor är det i alla fall. :) Kram /Nellie
ps. är det hos DIG jag sett smörgåstårtan innan?! Visste att jag sett en med ärtskott på sidorna men kunde inte komma ihåg vart jag...fint blev det i alla fall.

TITTILINA sa...

Smörgåstårta med ärtskott på sidorna är jag helt oskyldig till. men det verkar onekligen som en populär smörgåstårta, för jag vet flera som gjort den. Kram