tisdag 26 juni 2012

Skatteåterbäring

Prisa Gud, här kommer skatteåterbäringen!
Jag brukar vara ganska duktig att spara mina slantar som Skatteverket trollat fram åt mig i juni.
Det mesta iallafall. Men nåt måste man ju få fira med - ni vet det där med ursäkter.

Jag firar skatteåterbäringen med en ny (stor) skål från Rif. Turkos förstås. För att smälta in med de övriga i samligen. Mannen hummade något igår om att "den var ju fin". För att snabbt fortsätta fråga "var den ska få plats?" Min tur att humma...



Idag ska jag fylla skålen med min absolut bästa sommarsallad. Sitta och mumsa tills den tar slut och äta upp den hårt arbetande mannens prosciuttoskivor. Och fundera lite på hur jag ska tukta min två-och-en-halv-meters-höga-tomat-planta. Eller rättare sagt tomatträd.

7 kommentarer:

Hemma på Sjuan sa...

Kul att få unna sig nåt nytt.
De skålarna är jättefina!

Kram Suss

mitt liv som jag sa...

Men vilken fin skål, klart du skulle ha en sådan, det är ju tråkigt att spara allt eller hur ;). Åh vad jag gillade skon i förra inlägget, superfin, måste kolla upp den :). Ha det toppen! Kram Jennifer

House number 11 sa...

Åh, denna skål! Den är underbar! Jag har en likadan fast i grått! Turkost är underbar! Jag har sett den i mörkblått också!
Ha en underbar kväll!
Kram Jenny

Allt och/eller Inget sa...

Å vad fin! Läcker färg.

Kram Linda

Queen of Kammebornia sa...

Den är ju jättefin! Och skålar behövs alltid!!!

Ida sa...

Härligt somrig skål, klart man skall fira litegrann! Ha en skön dag, mvh Ida

Kanel & Cayenne sa...

Man kan faktiskt inte få för många skålar. :) Hoppas det blev en god sallad. Kram /Nellie