tisdag 12 juni 2012

Träd


Avkoppling är att få stå med vattenslangen på brandmannavis och släcka gräsmattans törst. Gräsmattan som igår blev dubbelfrisserad. Dels av mamman som förbannade den torra, fnöskiga ytan med några långa ogräsliga strån här och där. Dels av en munter dressed-up tjej. Nyinköpt smattrande gräsklippare kördes runt av treåringen i finjacka. Pimpad och rea-pompad.



Blickar ut över ägorna och inser att jag först här och nu njuter av min trädgård. Tar äntligen en paus i alla måsten och förundras över det vackra. Det är ju det man ska göra, inte bara jalla, jalla.
Tänker att ett träd hade varit pricken över i:et. Ett äppelträd för barnen att klättra i. Ett träd där jag kunde hänga upp min fina lyktor som jag fick av ett barn ida´. Ett träd skulle kanske vara bra att ha?

1 kommentar:

mitt liv som jag sa...

Så sant så sant!
Ett träd är väl aldrig fel, så fint med lyktor hängandes :). Må så gott! Kram Jennifer