tisdag 31 juli 2012

Att vara ute i god tid


Det finns tillfällen här i livet där jag kan vara seg som en råtta.
Där jag väntar in i sista stund innan jag tar sats och får saker gjorda.

Men så finns det också tillfällen där jag har en framförhållning som är lika lång som Ölandsbron.
Som när det gäller födelsedagspresenter, kläder och julklappar.
Där är jag ute i god tid. I god shoppingtid.
Och när man dessutom får addera shopping, kläder och julklappar - då blir det åka av.
Halva reapriset får igång mig på sånt. Jomenvisst.

Två julklappar redan inhandlade.
Plus den där fågelklänningen, som jag inbillar mig att E inte kan leva utan. Iallafall inte nästa sommar.
(Shit my God, om hon blir ännu mer klädkräsen under kommande år.)

Man måste ju leva upp till ryktet om att kvinnor är planerade och strukturerade.

Så 2-0. 
Tittilina - Tomten.

6 kommentarer:

Allt och/eller Inget sa...

O vad söt klänningen ser ut! Oj det var de första julklapparna som jag hört blivit inköpta :) Heja Tittlina! Jag kom också hem med några reakassar från stan idag. Inga julklappar men kläder till nästa sommar. Och lite till mig nu ;)

Fru Sederblad sa...

Oj, herre gud! Hur orkar du?? Men kläderna var ju superfina...

TITTILINA sa...

Det är väl snarare så att jag har svårt att låta bli :-)

Pauline gravid v 39 sa...

Tack så jätte mycket, va glad jag blir att du tyckte att det var fint =)

House number 11 sa...

Ja, det är ju så skönt att vara ute i god tid! Grattis till dig!
Och den klänningen är underbar! Klart hon gillar den!
Kram Jenny

Editor sa...

Varför finns den inte till vuxna med?! Klänningen. :)