söndag 15 juli 2012

Tillplattad


 Den sega söndagen gör det svårt att komma igång. Sparkar tillslut ut mig själv på en kreativ promenix, där jag låter tankar och inspiration flöda. Äter sedan rester från gårdagens trevliga middag och slår till på en nytt armband när barnen sitter och äter sig fulla på köttbullar. Hur mycket köttbullar och korv får man förresten ge sina barn? Finns det restriktioner på det?  Och hur ofta?


En mycket kreativt tjej tipsade om tillplattade pärlor för ett tag sen.
Det såg frestande och roligt ut, så vi var förstås tvungna att testa.
Nabbipärlor på stående fot på en pappersklädd plåt. Sen tjoff in i ugnen, 200 grader, 5 minuter.
Hur roligt och ugnsbakat som helst!

Silvrigt armband köpt för en spottstyver på Mallorca. Det vita - homemade med tillplattade pärlor

10 kommentarer:

House number 11 sa...

Så, så snyggt! Detta vill jag också göra!
Tack för tipset!
Ha en skön kväll!
Kram Jenny

Limetwig sa...

Visst är det kul :) Nu har jag gjort ett helt fritis eller fritisbarn + fröknarna beroende osså :) Nästa vecka kommer fler barn och ny personal som inte provat :) hihihi!
Ha det bäst! Åse

TITTILINA sa...

Beroende är just det rätta ordet. Dessutom tycker jag att det är så roligt att baka pärlor som omväxlings skull.

Jobba lugnt, Åse!

Allt och/eller Inget sa...

Vilken superidé! Det måste jag ta efter. Tack tack för kul tips! Uppskattar verkligen såna här tips.

Kram LInda

Queen of Kammebornia sa...

Och hur snyggt som helst!

dianasdrömmar sa...

Så fint :) tack för tipset :) kram Diana

Nellie - the Flying Hippo sa...

Snyggt det blev! Inget blått denna gången?!? ;) Kram

TITTILINA sa...

Tänka sig Nellie, det blev inget blått den här gången. Men nästa gång kanske :-) Kram

Pernilla sa...

Om det finns några restriktioner på det där med korv och köttbullar ligger jag risigt till. Big time ;-)

mitt liv som jag sa...

Haha, ja du det där med korv och köttbullar funderar jag också över ibland :). Super fina armband! Måste testa det där med pärlorna. Ha det så bra! KRam Jennifer